جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست
جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست

قنبرعلی بهارستانی، جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی که در سن ۱۱سالگی به اسارت نیروهای عراقی درآمده بود، به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار ایثارپرس، قنبر علی بهارستانی، آزاده و جانباز ۷۰درصد دفاع مقدس، امروز یکشنبه ۲۶ خرداد ماه ۹۸، به خیل یاران شهیدش پیوست. این آزاده سرافراز که لقب جوانترین آزاده دفاع مقدس را دارد، در سن ۱۱سالگی و درمهرماه سال ۵۹، در جاده ماهشهر آبادان به همراه پدرش به اسارت درمی‌آید و به اردوگاه موصل منتقل می‌شود. مدتی بعد، پس از انتقال تعدادی از اسرا از اردوگاه رمادی به موصل، متوجه حضور برادر دیگر خود در آن اردوگاه می‌شود و با درخواست‌های مکرر، برادر دیگر نیز به اردوگاه موصل منتقل می‌شود.

چهارسال بعد، در بهمن ماه سال ۶۳ به خاطر سن کم خودش و کهولت سن پدرش، با اسرای عراقی تبادل و آزاد می‌شود و پس از بازگشت به میهن متوجه می‌شود که دو برادر دیگرش نیز در درگیری با دشمن به خیل شهیدان پیوسته‌اند. قنبرعلی پس از این اتفاقات دوره‌های رزمی و امدادگری را طی می‌کند و به عنوان امدادگر رزمی راهی جبهه می‌شود. پس از شش ماه حضور در جبهه، درمنطقه فاو و خور عبدالله به شدت مجروح شده و جانباز می‌شود. این آزاده سرافراز روز ۲۶ خرداد ۹۸ به خیل یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این آزاده سرافراز فردا از ساعت ۹ الی ۱۱ در شهرستان داران استان اصفهان برگزار شده و پس از آن در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم