ضرورت حفظ و نگهداری حماسه‌های دوران دفاع مقدس/تجلیل از برگزیدگان کنگره ملی تجلیل از ایثارگران
ضرورت حفظ و نگهداری حماسه‌های دوران دفاع مقدس/تجلیل از برگزیدگان کنگره ملی تجلیل از ایثارگران

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت فتح خرمشهر گفت : باید تلاش کنیم تا حماسه‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور، حفظ و نگهداری شده و به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

به گزارش ایثارپرس و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی شامگاه پنج‌شنبه دوم خرداد ماه در دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه‌سازان سوم خرداد و تبریک روز مقاومت، ایثار و پیروزی به ملت بزرگ ایران، گفت: سوم خرداد برای ملت ایران روزی بزرگ و پرخاطره است.
معاون رییس جمهوری اظهار داشت: سوم خرداد سال ۱۳۶۱ پرشورترین، زیباترین و از به یادماندنی‌ترین روزهای کشور ماست چرا که رزمندگان اسلام در این روز در خرمشهر، ‌معجزه آفریدند و کاری کردند که دوست و دشمن وادار به تحسین شدند.
وی با بیان اینکه فتح خرمشهر به فرموده امام راحل فتح ارزش‌ها بود، گفت: باید تلاش کنیم تا حماسه‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور، حفظ و نگهداری شده و همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در پایان گفت: رییس جمهوری همواره نسبت به فعالیت‌های فرهنگی تأکید ویژه‌ای داشته‌اند و امروز نیز از برگزاری این کنگره با حضور ایشان بسیار خرسندیم.
گفتنی است، رییس جمهوری در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی در مراسم دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران «نکوداشت شهدای قرآنی»، از برگزیدگان این جشنواره در سال ۹۸ با اهدا لوح تقدیر و تندیس کنگره تجلیل کرد.
دکتر محمود کریمی علوی ایثارگر برگزیده، حجت الاسلام سید ابراهیم دستغیب نوه شهید حجت الاسلام سید عبدالحسین دستغیب، حامد شیخ الاسلام زاده فرزند شهید ماموستا شیخ الاسلام زاده، خانم مریم لطیف همسر شهید شریف اشراف، خانم فاطمه مافی همسر شهید مرتضی خسروتاش، خانم زهرا طائفه مادر شهید ابوالفضل نیکزاد و خانم اقدس اوکانی باف مادر شهید حسن دانش برگزیدگان دوازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران بودند که از سوی رییس جمهور مورد تقدیر قرار گرفتند.
 انتهای پیام/