رضایت ایثارگران از میز خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران
رضایت ایثارگران از میز خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران

مدیرکل دفتر ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران از رضایت مراجعان از میز خدمت بنیاد بر اساس نظرسنجی صورت گرفته خبر داد.

به گزارش ایثارپرس، بهروز بزرگی، مدیرکل دفتر ارتباطات و مراجعات بنیاد روز چهارشنبه اول خردادماه در نشست با بخت‌جو رییس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی و هیئت همراه با اشاره به سابقه و اهداف شکل‌گیری مرکز هاتف بنیاد اظهار داشت: از سال ۱۳۸۳ و پس از تجمیع نهادهای ایثارگری شکل‌گیری مرکز هاتف در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ارائه خدمات الکترونیک اولین گام مرکز هاتف بود و تلفن ملی ۱۶۱۶ برای حل مشکلات به ایثارگران معرفی شد، سپس سامانه سجایا شکل گرفت و تمامی خدماتی را که موردنیاز جامعه ایثارگری بود در سامانه خدمات الکترونیک ایثار قرار گرفته است و از سال ۱۳۹۲ و دوره جدید، فرایند ایجاد سازمان الکترونیک به‌صورت جدی پیگیری شده و سامانه سجایا توسعه یافته است.
مدیرکل دفتر ارتباطات و مراجعات بنیاد بابیان این‌که سامانه سجایا مرزهای جغرافیایی را برای ارائه خدمات به ایثارگران از میان برداشت، گفت: هم‌اکنون ایثارگران در هر نقطه از کشور هر درخواستی و خدماتی داشته باشند به آنها اطلاع‌رسانی شده و در صورت امکان فرایند ارائه خدمت اجرایی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه مرکز هاتف تلاش کرده تا ۹ گام مورد نظر سازمان اداری و استخدامی کشور را اجرایی کند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در سامانه خدمات الکترونیکی ایثار حدود ۱۵ خدمت نظیر اشتغال، وام مسکن، استعلام، ثبت‌نام کنکور، آزمون‌های سازمان اداری استخدامی، کمیسیون پزشکی، شکایات و … گنجانده‌شده و ایثارگران و والدین شهدا با توجه به شرایط سنی خاص، می‌توانند بدون مراجعه به بنیاد امور خود را انجام دهند، از سوی دیگر در جهت اجرای حقوق شهروندی، کرامت جامعه ایثارگری نیز حفظ خواهد شد.
بزرگی با اشاره به استقرار میز خدمت در بنیاد خاطرنشان کرد: کارشناسان بنیاد در میزهای خدمت بنیاد مشغول به فعالیت هستند و در ارزیابی‌ها بنیاد طی ۳ سال اخیر، در زمینه دولت الکترونیک، سلامت اداری، شفافیت و پاسخگویی بیشترین امتیاز را کسب کرده است.
وی بابیان این‌که مرکز هاتف تعاملات خوبی با ۴۰ سازمان و نهاد لشگری و کشوری برقرار کرده است، اظهار داشت: درگذشته ۴۵ الی ۶۰ روز برای پاسخگویی به مکاتبات مراجع ذیصلاح زمان نیاز داشتیم ولی هم‌اکنون این زمان به ۱۰ الی ۱۵ روز رسیده که امیدواریم بتوانیم ظرف مدت ۱۰ روز این اقدام را انجام دهیم.
مدیرکل دفتر ارتباطات و مراجعات بنیاد با اشاره به رضایت ۶۸/۲ درصدی مراجعان از میز خدمت طبق نظرسنجی روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: کارشناسانی که برای ارائه خدمات در میز خدمت انتخاب‌شده‌اند خبره هستند و دوره‌های آموزشی تکریم ارباب‌رجوع نیز برای آنها برگزارشده است، از سوی دیگر تلاش کرده‌ایم تا برای انگیزه بخشی بیشتر ازنظر اضافه‌کاری یا سایر مزایا کارمندان این حوزه را تأمین کنیم.
وی بابیان این‌که تاکنون ۱۰۵ خدمت برای ارائه به ایثارگران احصا شده است، گفت: از این خدمات برخی به دلایل امنیتی قابلیت ارائه الکترونیکی ندارند و باید حضوری ارائه شوند، برخی خدمات الکترونیکی نیز در سامانه مشخص‌شده که خدماتی زیرمجموعه آنها هستند، از سوی دیگر برخی خدمات نیز وجود دارند که بر اساس قانون، بنیاد با صدور معرفی‌نامه به سازمان‌های دیگر محول می‌کند مانند طرح ترافیک که به شهرداری و یا معافیت گمرکی خودرو به جانبازان ۷۰ درصد که به وزارت صمت واگذار می‌شود.
گفتنی است در این نشست مدیرکل دفتر ارتباطات و مراجعات بنیاد به سؤالات نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور پاسخ داد.
انتهای پیام/

  • منبع خبر : سایت ایثار