آسیب دیدگی بیش از ۲۴۰۰ ایثارگر در سیل اخیر
آسیب دیدگی بیش از ۲۴۰۰ ایثارگر در سیل اخیر

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید از آسیب دیدگی مشاغل و مسکن بیش از ۲۴۰۰ تن از ایثارگران در سیل اخیر خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد برای احیای این مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته شده است.

منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه آماری از شمار خانواده‌های شهدا و ایثارگران آسیب دیده در سیل گفت: با توجه به آمارها، مشاغل و مسکن بیش از ۲۴۰۰ نفر از هموطنان در سیل اخیر آسیب دیده و ضریب خسارت آن‌ها از ۵ تا ۱۰۰ درصد متغیر است.

وی در خصوص برنامه بنیاد شهید برای احیای مشاغل آسیب دیده، توضیح داد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در صندوق اشتغال برای احیای مشاغل آسیب دیده جانبازان و ایثارگران در نظر گرفته شده که افراد آسیب دیده می‌توانند با مراجعه به بنیاد شهید و انجام مراحل اداری نسبت به ترمیم کسب و کار خود اقدام کنند.

میرمرادی از پرداخت وام به ایثارگران و خانواده‌های سیل زده زیر مجموعه بنیاد شهید خبر داد و اظهار داشت: با وضع یک تبصره برای پرداخت تسهیلات به ایثارگران آسیب دیده در سیل، صرف نظر از اینکه افراد پیش تر از بنیاد شهید وام دریافت کرده اند یا خیر، وام ۴ درصدی به آن‌ها اعطا می‌شود و این امر در حال حاضر اجرا شده و ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید بیان کرد: خوشبختانه درباره موضوع اسکان موقت نیز با انجام توافقات در حوزه بیمه‌ای، اسکان موقت ایثارگران به مدت یک سال هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید تا پایان رفع مشکلات در کنار مردم سیل زده باقی خواهد ماند، عنوان کرد: بنیاد شهید در کنار تسهیلات و کمک‌های دولت تمام امکانات خود را به کار خواهد گرفت تا از مشکلات هموطنان سیل زده بکاهد.

میرمرادی در پایان تصریح کرد: سیل اخیر بار دیگر جلوه‌ای از ایثار اجتماعی ایثارگران کشور را نشان داد چراکه ما در مناطق سیل زده شاهد بودیم این افراد با وجود اینکه منازلشان بر اثر سیل آسیب دیده بود اما به امدادگران جای خواب و اسکان می‌دادند.

  • منبع خبر : مهر