مادر شهید علی اصغر صفرخانی هم از این دنیا رخت بربست و بسوی خدا رفت
مادر شهید علی اصغر صفرخانی هم از این دنیا رخت بربست و بسوی خدا رفت

مراسم سوم و هفتم آن مرحومه روز شنبه مورخ ۱۱ ۶ ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ دقیقه در مسجد صاحب الزمان عج الله تعالی واقع در خیابان ابوذر خیابان شهید بداخشان کمالی برگزار می‌گردد.

انا لله و اناالیه راجعون

آبروی اهل دل از خاک پای مادر است / هرچه دارند این جماعت از دعای مادر است

آن بهشتی را که قرآن می‌کند توصیف آن /  صاحب قرآن بگفتا زیر پای مادر است

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت مادری مهربان و دلسوز مرحوم مغفور شادروان حاجیه خانم مارال کریمی مادر گرامی سردار رشید اسلام شهید علی اصغر صفرخانی فرمانده گردان شهادت را به اطلاع دوستان و آشنایان می رساند.

مراسم سوم و هفتم آن مرحومه روز شنبه مورخ ۱۱ ۶ ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ دقیقه در مسجد صاحب الزمان عج الله تعالی واقع در خیابان ابوذر خیابان شهید بداخشان کمالی برگزار می‌گردد.

حضور شما سروران گرامی موجب شادی روح مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان خواهد شد از طرف فرزندان و سایر بستگان ، دوستان و آشنایان

 

 

با شهید اصغر صفرخانی بیشتر آشنا شویم

علی‌اصغر در سال ۱۳۴۴ در شهرستان کرج متولد شد و با تلاش بسیار پدر و مادر به مدرسه رفت. او در سایه این زحمات تحصیلاتش را تا کلاس سوم راهنمایی ادامه داد. آغاز جنگ تحمیلی وی را بر آن داشت تا در جبهه‌های نبرد حاضر شود، اما به دلیل سن کم مجبور شد تغییراتی در شناسنامه انجام دهد، صفرخانی بعد از مدتی سبزپوش دشت شقایق سپاه پاسداران گشت. او در سن ۱۸ سالگی ازدواج نمود. عشق دیدار امام (ره) و پیروی از ولایت ایشان از خصوصیات بارز او بود. علی‌اصغر علاقه خاصی به عبادت خداوند متعال، اقامه نماز شب و برپائی زیارت عاشورا داشت. فرمانده گردان شهادت در عملیات‌های بسیاری حماسه آفرید، تا اینکه با آغاز عملیات کربلای۱ لباس نو سپاه را بر تن کرد و گفت:«من شهید می‌شوم» و سرانجام در تاریخ ۱۰/۴/۱۳۶۵ در سن ۲۱ سالگی بر اثر اصابت ترکش به سر از خاک منطقه مهران به افلاک پر کشید مزار پاک او در گلزار شهدای تهران واقع در بهشت‌زهرا سلام اله علیها می باشد.

 

 

برشی از وصیتنامه شهید علی اصغر صفرخانی

من به شما پشت میز نشین هایی که خونبهای هزاران شهید به خون خفته است می‌گویم و از شما می‌خواهم که فقط برای اسلام کار کنید نه برای مقام، چون مقام ارزش انسان را پایین می‌آورد.  کسانی بودند که دم از بزرگی و ریاست و منیت می‌زدند ولیکن زمین خوردند و شما هم اگر بخواهید برای مقام کار کنید، فورا زمین خواهید خورد پس بیایید برای اسلام کار کنید تا اسلام پشتیبان شما باشد شما از اسلام حمایت کنید و اسلام هم از شما.

شهید علی‌اصغر صفرخانی فرمانده گردان شهادت لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص)

شهادت: ارتفاعات قلاویزان در شهرستان مهران، عملیات کربلای ۱

آلبوم اختصاصی تصاویر شهید علی اصغر صفرخانی

منشتر شده در : سایت گلزار شهدا

  • نویسنده : شفیق فکه، شبکه ایثار
  • منبع خبر : ایثارپرس