رسالت ما جاماندگان، نشر فرهنگ ایثار و مقاومت و فرهنگ سازی و نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس میباشد!
رسالت ما جاماندگان، نشر فرهنگ ایثار و مقاومت و فرهنگ سازی و نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس میباشد!

هیات شهدای مخابرات لشکر ۲۷  محمد رسول الله (ص) با حضور جمعی از پیش کسوتان مخابرات لشکر ۲۷ در محل این هیات در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱  ، برگزار شد ، سخن این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی از رزمندگان آن بود .

 *  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن ایام درخصوص سبک زندگی امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای زوج‌های جوان بیان داشت :  مولفه هایی از سبک ازدواج و زندگی این دومعصوم (س) برای سعادتمند بودن و ضامن خوشبختی دنیوی و اخروی ضروری بوده و می تواند همه مشکلات جاری مردم را رفع نماید ، مانند ازدواج بهنگام و به موقع ، نقش پررنگ پدر عروس بعنوان هادی مراحل ازدواج و زندگی ، معیار هم کفو و همتا بودن و یا بعبارتی هم شأنی عروس و داماد ( دو لولو ومرجان خلقت ) ، سبک بودن مهریه  با یک صداق حداقلی ، بی تکلفی در زمان و سرعت در برگزاری مراسم و بعبارتی سهولت در آداب خواستگاری ، جهیزیه به اندازه‌ی نیاز و بعبارتی تشکل خانواده با لوازم حداقل ضروری ، ازدواج آسان و تسهیل گری خانواده برای پاگیری ازدواج ، جشن عروسی ساده ، چنانچه در عروسی فرزندان رهبر انقلاب نیز یک نوع غذا و میوه وجود داشت ، مراسم عروسی بدون فعل گناه ، ساده زیستی و قناعت و پرهیز از زندگی تجملاتی و تشریفاتی ، الگوی عفاف و پاکدامنی در طرفین ، تقسیم کار بین زوجین با پیشنهاد پیامبر (ص) که کارهای بیرون با مرد و کارهای درون خانه با زن ، همسرداری و احترام متقابل ، فرزندآوری به موقع و افزایش فرزندان ، نام نیک گذاری بر فرزندان ، تربیت فرزندان صالح ، انسان‌پرور بودن محیط خانه‌ ، دوری از تکاثر، تفاخر، تبرّج، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری ، ولایت پذیری و دفاع از ولایت در هنگام ضرورت ، همانند خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) در دفاع ولایت امام علی (ع) و غیره می باشد . که قابل تعمیم برای شرایط امروزی و بلکه ضرورت دارد . تمام دوران زندگی این مولود پاک و ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگویی بی نظیری است برای کسانی که می خواهند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند .

* ایشان در خصوص آستانه ایام حج اظهار داشت : این گردهمایی جهانی سالانه مسلمین ، ضمن بهره گیری معنوی از این واجب الهی ، یک فرصت بزرگ و بی نظیر برای امت اسلامی جهت همدلی و ایجاد وحدت مسلمین در برابر تهدیدات دشمنان بوده ؛ که متاسفانه در سیطره اسلام امریکایی با بدعت اسلام وهابی بوده و بدنبال تضعیف اثر وجودی آن می باشند ، که فقط یک حج ظاهری بدون فلسفه وجودی آن که قیاما للناس هست صورت گیرد .که ان شالله با توافقات بسیار خوب دولت اقای رییسی بتوان گشایش های دیگری فراسوی امت اسلامی فراهم شود .

* وی در خصوص امامت و ولایت گفت : طی ۱۳ سال دعوت و۱۰ سال استقرارحکومت نبوی توسط اخرین رسول خدا (ص)، همه مسائل فردی ؛ اجتماعی و حکومت داری توسط پیغمبر (ص) به مردم ابلاغ شد اما دین اسلام هنوز به مرحله اکمال دین نرسیده بود . بدلیل اینکه خداوند به پیامبرش در آیه ۶۷ سوره مائده می فرماید :  وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ  که اگر پیامبر انحام ندهد ؛ رسالتش را انجام نداده ، و وقتی پیامبر ؛ در غدیر خم  حضرت علی (ع) را امام، وصی و جانشین خود به مردم معرفی کرد ، پس از نصب مولای متقیان به امامت و زعامت امت اسلام، خداوند می‌فرماید: «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دینا…» که به معنی این است که امروز تازه دینتان کامل شد. که مبین آن است ؛ اسلام بدون ولایت ناقص می باشد .

* ایشان در ادامه در خصوص ولایت امام علی (ع)  گفت : آیه ولایت: «انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة. .یعنی  «ولی و سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او، و آنها که ایمان آورده اند و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند . وبسیاری از ایات دیگر دلالت بر ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) داشته و براساس آیه اولی الامر: « أطیعوا الله و أطیعوا الرسول و أولی الأمر منکم ؛ اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولی الامر را.»  زمینه عملی پیدا کرد .

* وی درخصوص ولایت فقیه دیگر بیان داشت : براساس حدیث امام زمان( عج ) که برای دوران غیبت کبری فرموده اند: أَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها إِلى رُواةِ حَدیثِنا، فَإِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَأَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ ، امّا در رویدادهاى زمانه ، به راویان حدیث ما (علما و فقها ) رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم. لذا امروز مصداق عینی بزرگترین معروف ؛ حاکم الهی و ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) است، وحمایت از رهبر انقلاب اسلامی بعنوان پرچمدار جمهوری اسلامی که نیابت امام عصر (عج) در جهان را دارد بر همه ما تکلیف است . فقیه جامع‌الشرایطی که در عصر غیبت حضرت ولی‌الله الاعظم برجمیع جوانب جامعه اسلامی ولایت مطلقه دارد ، همان‌گونه که حضرت رسول الله (ص) و ائمه معصومین (علیهم‌السّلام) ولایت داشتند ، ایشان نیز دارند و بر ما اطاعت و پیروی فرض است .

* ایشان در خصوص آسیبهای متوجه دفاع مقدس بیان داشت : کم رنگ شدن ، فراموشی ، تشریفاتی شدن برخی مراسم و پرداختن به موضوعات دیگر ، پوسته ای شدن بدون پرداختن به محتوا ، تغییرات هویت ظاهری در تصاویر شهدا ، دخل و تصرف در حقایق توسط برخی راویان، کمبود تابلوهای نشانگر به سمت مزارشهدا در شهرها ، تحریف و وارونه نمایی ، زیرسوال بردن دفاع مقدس ، و…. از اسیب های متوجه دفاع مقدس می باشد ، که باید بدان توجه و صیانت شود .

* وی در خصوص رسالت ما دردفاع مقدس اظهار داشت : ثبت و نشر فرهنگ ایثار و مقاومت و فرهنگ سازی و نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس می باشد ، که بایستی با اهتمام به این گنج عظیم ، معارف آنرا متناسب با نیاز جامعه را استخراج و اکتشاف کرده و بدان پرداخت ، تا جامعه از آن بهره مند و آینده کشور و انقلاب تضمین گردد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت :  امروز ما وارث نهضت امام خمینی و متنعم به نعمت حکومت اسلامی هستیم و این توفیق و بلکه این دین بر عهده ما هست که هم حکومت اسلامی و هم دفاع مقدس را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی آن باشیم . امروزوظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک نماییم و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مهدویت بوده ، که جامعه ساز بوده و زمینه ساز ظهور و نزدیک میکند و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را بستر سازی میکند .