توسعه منطقه جدید شهر پردیسان بایستی براساس الگوی اسلامی ایرانی و تجلی سبک شهرسازی گام دوم انقلاب اسلامی بوده  و شایسته است مانع تحمیل نظام مهندسی لیبرالها شوید !
توسعه منطقه جدید شهر پردیسان بایستی براساس الگوی اسلامی ایرانی و تجلی سبک شهرسازی گام دوم انقلاب اسلامی بوده  و شایسته است مانع تحمیل نظام مهندسی لیبرالها شوید !

نماز جمعه پرشکوه شهرپریسان قم در روز جمعه ۲۸ بهمن ماه ۱۴٠۱ در مصلای درحال ساخت ( مسجد جامع پردیسان ) با حضور نمازگزاران این شهر برگزار شد . پیش از ایراد خطبه ها و نمازسیاسی عبادی نماز جمعه توسط حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا همتیان ، سخنران این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « از مبعث نبوی تا گام دوم امام خامنه ای » بود.

 *  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تسلیت شهادت امام کاظم و تبریک بعثت نبوی درخصوص بعثت نبوی بیان داشت : بعثت آخرین پیامبر الهی در جامعه مُشرک حجاز ، با تلاش و استقامت حضرت محمد (ص) ، آیین یکتا پرستی را در جاهل ترین جوامع آن عصر نازل و دینی جامع و جهانی تا اخرالزمان معرفی و تبیین شد . پیامبر پاکی که در ۴۰سالگی به رسالت مبعوث شد . سه سال دعوت مخفيانه به حكم آيه «وأنذر عشيرتك الاقربين»؛ يعنی «خويشاوندان نزديك خود را هشدار ده!» رسالت خویش را آشكار ساخت و از بستگان و سپس دعوت عمومی کرد . وبه مدت ۱۳سال در مكه ، با همه آزارها و شكنجه های مشركان مكه مقاومت كرد و سپس هجرت به مدينه نمود وبا جهاد با كفار، مشركان، منافقان و قبايل يهود اسلام را تثبت کردند .

* ایشان در خصوص هدف بعثت در دوبخش اظهار داشت : در مرحله نخست خودسازی مسلمانان و جامعه سازی ومکارم اخلاق از سوی پیامبر الهی طی ۱۳ سال صورت گرفت و سپس طی ۱۰سال ، پایه گذاری حکومت الهی و نظام حکمرانی اسلامی را پیامبر بنا نهاد و مدینه فاضله معرفی نمود . درسال دهم هجرت، ابلاغ امامت علی (ع) در غدير خم و اتمام رسالت بزرگ خويش اعلام نمود ولی با بدعت ثقیفه ، این این حکمرانی به امام علی (ع) منتقل نشد و فقط در ۵ سال اخر عمر شریف آن امام صالحان توانست دومین جکومت اسلامی را بنا نهد و پس از شهادت ایشان ، بدلیل عدم همراهی مسلمین با امام حسن (ع) ایشان به لحاظ حفظ اسلام ، صلح را پذیرفتند و قریب ۱۴ قرن مسلمین از حکومت صالحان و حکرانی اسلامی بی بهره بود .

* وی در خصوص حکومت اسلامی بعد از ۱۴ قرن گفت : امامان (ع) و علمای اسلامی برای بهره مندی مسلمانان از اسلام ناب در تمامی شوون زندگی و جامعه تلاش زیادی کردند ولی ناموفق بود ، تا اینکه طی انقلاب اسلامی به پرچم داری امام خمینی ملت مسلمان ایران موفق شد ؛ نظام ستم شاهی را ساقط و جمهوری اسلامی را بنا نهند . قیام مردم قم و سپس قیام تبریز به مناسبت چهلمین روز شهدای قم ، قیامهای بعدی که منجر پیروزی این انقلاب و ادامه حکومت اسلامی بعد از ۱۴ قرن محقق شود . ۱۰ سال نیز امام (ره) راهبری جامعه اسلامی افت زده ولی تغییر یافته هدایت در شرایط وقوع فتنه ها و کودتا وجنگ به ساحل نجات برده و ۳۰ سال نیز امامت خلف وی امام خامنه ای جامعه را در برابر گرگهای بیرونی و درونی محافظت و تعالی و ارتقابخشی داشتند .

* ایشان در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت : در ۴۰ سالگی بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب صادر شد که یک سند راهبردی جامع و واقع بین و مصلحانه و بسیار مهمی می باشد . گذشته کشور، دستاوردهای درخشان۴۰ ساله انقلاب را تبیین کرده و راهبردهای اساسی را برای اینده کشور اعلام کرده اند که بایستی مبنای برنامه ریزی همگان باشد.

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص راهبر‌های هفت گانه گام دوم انقلاب اظهار داشت : رهبر انقلاب برای آینده، راهبر‌های هفت گانه در موضوعات «علم و پژوهش»، «معنویّت و اخلاق»، «اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن» و «سبک زندگی» را برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه کرده است، که باید مورد توجه و اهتمام همه آحاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرار گیرد، به نحوی که به عنوان چراغ فروزان و سوگیر در برنامه‌ریزی‌های سالانه ادارات و بخش‌های مختلف جامعه‌ ساری و جاری شود.

* ایشان در خصوص راهبرد اول :علم وپژوهش گفت : درخصوص علم و پژوهش پیش از انقلاب را عقب افتادگی شرم آور علمی بیان کرده اند و برای دستاوردهای ۴۰ ساله را رستاخیز علمی دانسته و برای اینده جهاد علمی اعلام کرده اند . و در این میان حوزه های علمیه در بخش های های مختلف علوم بایستی در سوگیری علوم و تعالی بخشی مشعل دار باشند .

* وی در خصوص راهبرد دوم : معنویت و اخلاق چنین تبیین کرد : غایت افرینش معنویت و اخلاق بوده و نیاز همه جوامع و جهت دهنده امور می باشد و معنویت  برجسته سازی ارزشهای معنوی ، ایثار و اخلاق رعایت فضیلیتهایی چون گذشت و کمک به امور خیر می باشد، که براساس این راهبرد وظایف دستگاهها  مقابله با کانونهای ضد معنویت و اخلاق و ترویج معنویت و اخلاق در جامعه هدف خویش می باشد .

* ایشان در خصوص راهبرد سوم : اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : سیاستهای اقتصاد مقاومتی که در ۲۴ بند رهبر انقلاب الگوی مصرف بهینه ، حمایت از تولید داخلی و…. در ده سال پیش ابلاغ کردند ولی دولت حسن روحانی نه تنها اجرا نکرد ، بلکه بر ضد ان عمل کرد .این راهبردها در شرایط تحریمهای اقتصادی دشمنان بسیار راهگشاست و  بایستی در بخشهای مختلف جامعه ملاک عمل قرار گیرد .

* وی در خصوص راهبرد چهارم : گسترش عدالت و مبارزه با فساد گفت : بعد از انقلاب اسلامی مبنای برنامه ریزی دولت بر عدالت در سراسرکشور بوده ، وعلیرغم ضعفها دستاوردهای بی بدیلی داشته است ودر در گام دوم انقلاب بایستی عدالت گسترش جامعی داشته و همه با فساد در هر زمینه و هر سطحی با آن مبارزه مبارزه نمایند تا بساطط ان به صفر میل پیدا کند .

* ایشان در خصوص راهبرد پنجم : استقلال و ازادی بیان داشت : استقلال و ازادی دو دستاورد بزرگ انقلاب برای ملت ایران بوده و در دنیا بی نظیر است و براساس این راهبرد همه موظف به  صیانت و حفاظت از استقلال و ازادی بوده و ممانعت از انحراف برداشت باشیم .

* وی در خصوص راهبرد ششم : عزت ملی و مرزبندی با دشمن اظهار داشت : مرزبندی با دشمن تاکید قران کریم می باشد و اقتدار افرین بوده و انسان و جامعه بر چالشها غلبه میکند و همه و بخصوص دستگاه وزارت خارجه و زیر مجموعه های ان بایستی حفظ و صیانت نمایند .

* ایشان در خصوص راهبرد هفتم : سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی گفت : براساس این راهبرد بایستی سبک زندگی اسلامی در تمام شوون مختلف رعایت شده و با تمامی جنبه های سبک زندگی غربی که در جامعه ما رسوخ کرده مبارزه و این غده های سرطانی دفع شود .

* وی در خصوص توسعه پردیسان براساس الگوی شهراسلامی بیان داشت : هدف گام دوم انقلاب ، ایجاد تمدن نوین اسلامی بوده و زیرساخت آن شهر اسلامی و بناهای اسلامی است ، تاکید رهبر انقلاب بر این حیات طیبه در شهر اسلامی و الزامات قانونی نیز بر رعایت هویت اسلامی در شهر و بناها تاکید داشته اند ، لکن برخی وزرای لیبرال و مدیران آنها ترویج سبک شهرسازی غربی را دنبال کرده اند ، که شایسته ملت ایران نیست و در دوره ریاست جمهور انقلابی ایت الله رییسی که مقرر هست در پریسان ۳۵۰۰۰ واحد جدید ساخته شود ، این توسعه منطقه جدید شهر پردیسان بایستی براساس الگوی اسلامی ایرانی و تجلی سبک شهرسازی گام دوم انقلاب اسلامی بوده  و ضرورت دارد راه و شهرسازی استان قم ، مدیریت شهر جدید ، ساکنان فعلی پردیسان ، ساکنان اینده بخش جدید بایستی طالب الگوی متناسب با شوون فرهنگی قم بوده و درصورت عدم رعایت آن شایسته است مانع تحمیل نظام مهندسی لیبرالها رسوب کرده در ادارات و شرکتهای مشاور شویدو به هیچ وجه اجازه ندهید الگوهای ناموفق غربی در مسکن جدید پردیسان اجرا شود !

ایشان در خصوص ضرورت پرداختن به جهاد تبیین گفت : براساس بیانات رهبر انقلاب ، جهادتبیین یک نوع از جهاد فی سبیل الله و تلاش در راه خدا ،یک فریضه و تکلیف دینی برمکلف است . یک امر قطعی و تردید ناپذیر بوده و ضرورتش یقینی است . یک جهاد عینی ، ونه کفایی است یعنی برای همه با هر توانی واجب است . یک اقدام فوری بوده و اتلاف زمان ، تعلل و موکول فریضه به بعد جایز نیست . ادای فریضه در وقتش مقبول است . یک جهاد عظیم روزگار بوده و بعبارتی بزرگتر و مهمتر از بقیه کارها و بقیه جهادها ست و باید تاکیدکرد که جهاد تبیین مهمترین کار نیروی انقلابی بوده و همه انرا جدی گرفته و مجدانه عمل کنند. .و از انجاکه نظام در معرض تهدید و تحریف و اسیب دشمنان بوده وحفظ نظام از اوجب واجبات هست ، لذا مجرای حفظ نظام امروز در جهاد تبیین است !

وی در خصوص  انواع اقدامات در چهاد تبیین چنین بیان کرد در جهادتبیین پنج گونه و پنج اقدام  را بایستی انجام داد : اقدام نخست جهاد تبیین ایجابی یعنی بیان حقایق ، و ” روایت درست ” ، بیان مطالب و حقایق کارهای انجام شده با روش صحیح ، بیان دستاوردهای عظیم انقلاب ، توصیف و تشریح و مقایسه تطبیقی – عمومی ، تخصصی در حوزه های مختلف و هدف جهاد تبیین ایجاد امید به اینده درخشان در برابر هدف دشمن که کوچک نمایی ، ناموفق جلوه دادن ، انزجار از توان داخلی ، بزرگنمایی کارهای غربیهاست . اقدام دوم جهاد تبیین دفاعی ، یعنی خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن بر اذهان و افکار و رفتار مردم و متخصصان و تصمیم مدیران می باشد . هدف جهادتبیین ، شناخت اقدامات دشمن ، روشنگری ، بصیرت ، آگاهی ، خنثی کردن تهدیدات و تحریفات ، شبهه زدایی ، خنثی سازی حرکت دشمنان دربرابر تحریف یا انحراف و فریب و اغواگری در برابر جنگ شناختی بر ادراک مردم ، جنگ ترکیبی ، جنگ روایتها ، بمباران مغزها و تلاش در برابر آن می باشد . اقدام سوم جهاد تبیین پیش گیرانه یعنی آماده بودن برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن میباشد .بعبارتی قبل از انتشار ویروس ، با هدف آمادگی مردم در برابر تهدیدات اینده تلاش صورت گیرد .  اقدام چهارم جهاد تبیین پیش دستانه ( تهاجمی یعنی حمله تبیینی به قصد از میان بردن امکان حمله قریب‌الوقوع دشمنان می باشد . اقدام پنجم جهاد تبیین آینده ساز یعنی زمینه ساز ظهور مهدوی درگام دوم انقلاب با هدف گفتمان سازی ، فرهنگ مهدوی و انتظار و زمینه ساز ظهور حضرت حجت می باشد .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص  گفت : با اعمال تدابیر رهبری در زیر ساختهای شهری و سیمای بصری و نیز مدیریت شهری در پردیسان ، در اینده نزدیک شاهد الگوی موفق شهر اسلامی باشیم .

شهر پردیسان در ده کیلومتری جنوب غربی شهر قم و درجنوب شهرک مهدیه و در مسیر شهرکهک ( خانه حکیم ملاصدرا و امامزاده زینب خاتون کهک ) قراردارد . طراحی و ساخت این شهرک در سال ۱۳۷۴ آغاز و در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد. شهرک پردیسان در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق هشت گانه شهرداری قم تبدیل شد. و سپس بعنوان یک شهر مستقل مبدل شد . شهر پردیسان از سه منطقه شهری ۱ پردیسان (معروف به شهر پردیسان) ، ۲ (معروف به شهرک پردیسان) و منطقه ۳ (معروف به مسکن مهر) که خود از ۹ محله تشکیل شده‌است . و طبق سرشماری۱۳۹۵ دارای جمعیت ۱۲۱۸۹۰ نفربوده است . در شهر پردیسان همانند شهرک مهدیه ، بیش از ۲۳ هزار طلبه در حال تحصیل بهمراه خانواده خویش حضور دارند و درفصولی از سال برای  امر تبلیغ به شهرهای مختلف مهاجرت میکنند . و پیش بینی میشود پردیسان در آینده با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۵۰۰ هکتار مساحت بزرگ‌ترین منطقه قم خواهد شد.

این شهر دارای مؤسسات و مراکز فرهنگی و علمی زیر را دارا می باشد : مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ،دانشگاه پیام نور قم ، دانشگاه شهاب دانش ،دانشگاه آزاد اسلامی قم ،پارک علم و فناوری قم ،پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ، مؤسسه شیعه‌شناسی ، دانشگاه ادیان و مذاهب ، دانشگاه باقرالعلوم ، مؤسسه آموزش عالی پویش ودانشکده فنی پسران قم می باشد .

مسجد جامع پردیسان ( مصلی شهر)  ، قلب تپنده فرهنگی شهردر جمعه های هرهفته ، با حضور پرشورنمازگزاران و نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت امام جمعه این شهر حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا حامدی سومین امام جمعه پردیسان برگزار میگردد.

مراسم وداع و تشییع دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در اسفند ۱۳۹۶ برگزار و بخاک سپرده شدند . یادمان شهید گمنام در محوطه مصلای نماز جمعه پردیسان قم واقع در میدان شهدای منا قراردارد.