حاج قاسم سلیمانی محصول گام اول انقلاب بود و گام دوم انقلاب نیازمند حاج قاسم های نسل جدید جهت جامعه سازی و زمینه سازی ظهور مهدوی (عج) می باشد!
حاج قاسم سلیمانی محصول گام اول انقلاب بود و گام دوم انقلاب نیازمند حاج قاسم های نسل جدید جهت جامعه سازی و زمینه سازی ظهور مهدوی (عج) می باشد!

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع جعفریه تهران نو در تاریخ ۱۴ دی ۱۴٠۱ برگزار شد و سخنران این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع حاج قاسم و محور مقاومت بود .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن گرامیداشت یاد و راه شهدا بخصوص شهید سلیمانی در خصوص زندگی حاج قاسم سلیمانی گفت : حاج قاسم فرزند انقلاب بود و اگر انقلاب نشده بود به چنین جایگاهی دست نمی یافت . حاج قاسم یک محصول گام اول انقلاب بود و یک چله سرباز وفادار انقلاب بود . در زندگی ، در جنگ رشد میکند ، در مناطق محروم و بحرانها ادامه خدمت میدهد و در فتنه سنگین وحشیانه داعش به کشور مظلوم سوریه و عراق ، با فرماندهی مدافعان حرم ، سبب تشکیل جبهه مقاومت می شود و در مرگ خونین اش نیز دستاوردهای زیادی را بهمراه می آورد .

* ایشان در خصوص اهداف اصلی حضور مقاومت در منطقه چنین تبیین کرد : نخستکمک به مردم مسلمان و مظلوم سوریه در برابر انواع تجاوزات و جنایات وحشیانه دشمنان اسلام، برحسب تکلیف شرعی بر اساس حدیث «دشمن ظالم بودن و یاور مظلوم بودن (کونوا لظالم خصما وللمظلوم عونا)» و حدیث نبوی: «کسی که صبح کندولی اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست (من اصبح ولم یهتم به امورالمسلمین، فلیس بمسلم)» و دوم دفاع از حرم‌های مطهر اهل‌بیت پیامبراسلام (ص) که در معرض تخریب و اهانت قرار گرفته بودند .

* وی در خصوص اهداف ثانویه و یا دستاوردهای محور مقاومت اظهار داشت : علاوه بر اهداف فوق ، محور مقاومت به فرماندهی حاج قاسم دستاوردهای زیر را بهمراه داشته است ،  قطع دست کفار و صهیونیست‌ها از کشور اسلامی سوریه، بر اساس آیه شریفه «لم یجعل الکافرین علی المسلمین سبیلا» ، نابودی حکومت جعلی وخطرناک داعش، مخدوشگران چهره اسلام ، آزادی مردم مسلمان و مظلوم سوریه از چنگال ظالمانه وحشیانه داعش ، دفع تهدید از کنار مرزهای سرزمینی‌ام القرای جهان اسلام و دفع احتمال تهدید و نفوذ داعش به شهرهای ایران ،  به شکست کشاندن طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان جهانی اسلام (امریکا، غرب و اسراییل) در ایجاد نقشه خاورمیانه جدید و تغییر آن به سود خاورمیانه اسلامی ، برهم زدن و حذف حریم امنیتی ایجادشده توسط داعش برای مرزهای سرزمین کشور جعلی اسراییل و معکوس شدن آن ، خنثی‌سازی تهدید چهره اسلام ناب، توسط اعمال وحشیانه و خشونت‌بار و بدعت‌های وهابیان، با ادعای دولت اسلامی در عراق و شام ،  افزایش عمق راهبردی‌ ام‌القرای جهان اسلام، از لبه مرزهای جغرافیایی تا ۱۵۰۰ کیلومتر فراتر از مرزها، و اتصال زمینی به حزب‌الله لبنان و ایجاد عرصه‌ای گسترده و وزنه‌ای تعیین کننده در عرصه کارزار جهانی ، ایجاد نیروهای دفاع محلی در سوریه و حشد الشعبی در عراق و…. و کارهای زیرساختی دفاعی صورت گرفته شده، نیروی عظیم و توانمند در بیخ گوش رژیم اشغالگر ایجادشده و با انبار باروت‌ها ،  رسیدن زمینی به پشت مرزهای صهیونیست ها و مستولی شدن وحشت شدید بر آنان و امادگی برای عملی شدن نابودی اسراییل غاصب از صحنه روزگار می باشد .

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص دستاوردهای شهادت حاج قاسم گفت : با شهادت سردار سلیمانی ، محور مقاومت علنی شده و وجاهت یافت ، محور مقاومت محبوبیت یافت ، بروز عمق نفوذ حاج قاسم در دلها ،عمیق تر شدن پیوند ایران و عراق ،تثبت جای پای مقاومت در عراق و سوریه و …، طلب انتقام سخت از دشمن و ترس دائمی صهیونیستها از زمان انتقام سخت می باشد .

* ایشان در خصوص حاج قاسم های گام دوم انقلاب بیان داشت : گسترش سرود سلام فرمانده در شهرهای ایران و در کشورهای مسلمان ، نشان از میزان نفوذ یک سرباز محصول گام اول انقلاب بود و گام دوم انقلاب نیاز به حاج قاسمهای گام دومی درعرصه های دفاعی ، سیاسی ، علمی و…. دارد و با تربیت سربازانقلاب نسل گام دوم ، افکار جامعه را اماده کرده و نگاهها به سمت منجی موعود عالم معطوف شود . لازمه آن نیز آماده بودن خویش و آماده کردن بستر جامعه می باشد .

*  وی درخصوص ممانعت دشمنان از پیروزی انقلاب و حیات آن بیان داشت : غرب و شرق در تلاش بودند که انقلاب اسلامی پیروز نشود ، ولی تقدیر الهی برتحقق آن بود ، و در طول ۴۴ سال نیز همه همه گونه تهدید و تحریم و فشار را وارد کردند ، موفق نشدند ، با لشکر تحریف و انحراف بدنبال استحاله ملت و سیطره یاس و نامیدی برمردم و بخصوص جوانان می باشد ، جهادتبینی که رهبرانقلاب سال ۱۴۰۰ در این شرایط حساس اعلام کردند ، کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان می باشد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد:   امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی صدر اسلام و خون شهدای ایران و محور مقاومت هستیم و این توفیق برای ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم . تکلیف و راهبرد شیعه در عصر غیبت ، زمینه سازی برای ظهور و فراهم سازی زمینه پذیرش امام زمان و نیز زیر ساختهای جامعه هم فراهم باشد  امروز وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم . حاج قاسم سلیمانی محصول گام اول انقلاب بود و گام دوم انقلاب نیازمند حاج قاسم های نسل جدید جهت جامعه سازی و زمینه سازی ظهور مهدوی (عج) می باشد!