مرد میدان ، شبه مرد و نامرد میدان
مرد میدان ، شبه مرد و نامرد میدان

در این نوشتار مصادیقی از مرد میدان ، شبه مرد و نامرد میدان که در این سالهای اخیر زبانزد شده ، بیان گردیده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

تیتر زنی روزنامه های زنجیری اصلاح طلب از رییس جمهور یهودی اوکراین ، داغ مرد و نامردان داخلی را مجدد زنده کرد و اینکه میدان دفاعی و سیاسی و اداری ، مرد عمل میطلبد ، نه مرد حرف  !

مرد میدان : درحالیکه داعش درسوریه وعراق با جنایت و تجاوز ، سبب وحشت سنگین مسلمانان شده بود و وسوسه تداوم تجاوزآن به ایران و… داشتند ، مردانی مرد ، به فرماندهی حاج قاسم در میدان نبرد حاضر شدند، درحالیکه دولت منحرف روحانی حمایت نمیکرد و حتی خنجر نیز از پشت می زد، ولی انان از کیان اسلامی دفاع کرده و خون ها نیز دادند ؛ و سبب نجات مردم جهان و فخر اسلام و ایران شدند . وخاطره مردان مرد صحنه های دفاع مقدس هشت ساله را زنده و جهانی کردند .

چنگ به مرد میدان   : سخن وزیر امور خارجه دولت روحانی علیه فرمانده محور مقاومت و انتشار فایل صوتی وی ، در یکی از شبکه‌های معاند و نشانه‌دار ضد انقلاب، که بازتاب گسترده‌ای در محافل خبری و رسانه‌ای داخل و خارج از کشور داشته ، چنگ زدن به مرد میدان بوده است . شاید دیپلماسی انفعالی روحانی، تلاش داشت مرد میدان را فدا کرده باشد،  اما مرد این میدان ؛ قاانی و همرزمان وهمفکران وی هستند .

نامرد میدان مشکلات : در شرایط مشکلات سخت معیشتی مردم و در بحران کرونا ، رییس دولت دوازده فقط پشت میز نشین بود و از تحرکی نداشت و با سو مدیریت وزاری وی سبب تورمهای چند برابری و تشدید مشکلات مردم شدند ! وخاطره بنی صدر رییس جمهور مخلوع را زنده کرد ، که سبیل های خود را زد و زنانه از کشور گریخت !

نامرد میدان سیاست خارجی : سیاستی که آقای ظریف در پیش گرفته و برجامی که امضا کرد، به شکلی است که سیستم ماشه را بر ما حاکم کرد؛ آقای ظریف هیچ‌کدام از شرایط مقام معظم رهبری را رعایت نکردند و به همراه آقای بالا سرشان گفتند که در روز اجرای برجام همه تحریم‌ها به کنار می‌روند. و نه فقط آقای ظریف بلکه آقای حسن روحانی را به دلیل خیانت‌هایی که به این مملکت کردند باید به محاکمه بکشند. ( نماینده مجلس ؛ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵)

مرد میدان نمایش : حمایت تمام قد و تجلیل رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب ایران از رئیس جمهور یهودی اوکراین به بهانه مقاومت تمام قد او از کشورش ؛ با افتخار تیتر زده اند : «‌رئیس‌جمهورِ در میدان» ! همان رییس جمهوری که با کودتای مخملین غربیها برسرکار آمد و اوکراین را به دامن غرب برد؛و به فلاکت نشاند و عاقبت نیز به تباهی کشاند .

شبه مرد (اشباه الرجال)  : اى به صورت مردان عارى از مردانگى ، …كاش نه شما را ديده بودم و نه مى شناختمتان. اين آشنايى براى من، به خدا سوگند، جز پشيمانى و اندوه هيچ ثمره اى نداشت. مرگ بر شما باد، كه دلم را مالامال خون گردانيديد و سينه ام را از خشم آكنده ساختيد و جام زندگيم را از شرنگ غم لبريز كرديد و با نافرمانيهاى خود انديشه ام را تباه ساختيد. !  ( خطبه ۲۷ نهج البلاغه امام علی ع ، مردان نامرد)

سخن پایانی :

غربیهای وحشی به ظاهر متمدن ، معیارهای دوگانه ای از انسانیت و حقوق بشر دارند . و همه چیز را برمدار منافع خود می بینند و بر منافع خود با مردم جهان عمل میکنند .

اصلاح طلب نماهای ایرانی نیز در برابر جنایات داعش در عراق و سوریه و جنایات امریکا درکشورهای مختلف ، چشمانشان کورو وجدانشان معیوب است . لذا از مسلمانان مظلوم حمایت نمیکنند و برعکس اقدامات غربیها را نیک می پندارند و تبعیت میکنند !

معنی مقاومت از نظر اصلاح طلبان مفهومی دوگانه دارد، اگرمنافع غرب را تامین کند ، پسندیده است اما اگرهمین مقاومت در سوریه یا یمن و مخالف برنامه های غرب باشد، اقدام تروریستی خوانده می شود . ظاهرا این جماعت از وطن و غیرت ملی و… چیزی سر در نمی‌آورند!

شاید پروپاندای غرب و غربگراها بخواهند معیارها را وارونه جلوه دهند ولی مرد میدان کسانی هستند ، در میدان مقاومت اسلامی ، و میدان کار و اردوی جهادی و جهاد تبیین حضور دارند .