پیشنهاد جمعی از اساتید و برخی از نهادهای معماری و شهرسازی اسلامی درخصوص رعایت هویت اسلامی – ایرانی در امور سازمانها
پیشنهاد جمعی از اساتید و برخی از نهادهای معماری و شهرسازی اسلامی درخصوص رعایت هویت اسلامی – ایرانی در امور سازمانها

نامه استاد نقره کار و دکتر سید جواد هاشمی فشارکی و جمعی دیگر از اساتید و مسئولین به ریاست محترم جمهوری اسلامی درخصوص رعایت هویت اسلامی – ایرانی در سازمانها و نهادهای اجرایی و مراکز اموزشی ، بخصوص رشته ها و گرایشهای هنری، معماری و شهرسازی که در تمدن سازی نقش عمیقتر و گسترده تری دارد ، برای ایجاد تمدن نوین اسلامی

محضر مبارک ریاست جمهوری اسلامی ایران

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته

سلامُ عَلَیکُم وَ رَحمَتُ الله

چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی بر جبهه کفر و شرک و نفاق جهانی و جاهلیت مدرن حاکم بر شرایط بین المللی را به جنابعالی و همه فجر آفرینان جهان معاصر، شهدا، ایثارگران، امام شهدا و رهبر معظم، فرزانه، حکیم، نایب المهدی (عج)، امام خامنه ای عزیز تبریک عرض مینماییم.

خداوند متعال را سپاسگزاریم که مردم مؤمن و شریف ایران در طلیعه گام دوّم از پیروزی انقلاب اسلامی بصیرت و شایستگی خود را با انتخاب جنابعالی اثبات نموده و موجب تشکیل دولت اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی با هویت » اسلامی – ایرانی « شده اند.

خداوند را شاکریم که در همین مدت کوتاه، آثار برجسته اقدامات انقلابی و اسلامی دولت شما، افقی بسیار روشن و امیدبخش را در مقابل این امت مظلوم، حقگرا و ولایت مدار گشوده است و اثبات مینماید که قرن چهاردهم هجری، قرن پیروزی مکتب اسلام بر جاهلیت لیبرال سرمایه داری غربی و فروپاشی نظام استکباری و صهیونیستی « عبری، غربی و عربی »  است.

اجازه میخواهیم چند نکته را در جهت تسهیل و تسریع اهداف عالی فوق پیشنهاد نماییم.

-۱ تشکیل ستادهای قرارگاهی و اجرائی توسط جنابعالی برای حل مهمترین مسائل ملی نظیر مقابله با بیماری کرونا و مقابله با مشکلات اقتصادی، به موازات تشکیل جلسات هیأت دولت و سایر شوراها که اغلب به مسائل جاری میپردازند، از اقدامات بسیار شایسته و راه گشا بوده و میتواند الگویی الهام بخش برای کلیه امور زیر بنائی و اجرائی کشور باشد.

-۲ در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی که از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، با هویت «اسلامی – ایرانی » است. برخی از وزارتخانه ها، نظیر وزارت آموزش عالی، تحقیقات و فناوری و برخی از نهادها و سازمانها نظیر شهرداری تهران، با انتخاب معاونین و مدیران شایسته و کارشناسان ذیصلاح در جهت تحقق مأموریتها و وظایف خود، در حال ایجاد ستادهای قرارگاهی و اجرائی میباشند، امّا متأسفانه هنوز برخی از وزارتخانه ها، نهادها و سازمانها در این خصوص اقدامی شایسته انجام نداده اند. تذکر و تأکید جنابعالی در این موارد قطعاً راهگشا خواهد بود.

-۳ به لطف الهی در گام اوّل از انقلاب اسلامی، تلاشهای فراوانی توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در جهت تحقیق و تألیف منابع و مبانی اسلامی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی انجام شده است، امّا متأسفانه تاکنون بانک اطلاعاتی از این منابع و مراجع ایجاد نشده و نهادهای مربوطه از آنها بی اطلاع و محروم اند و دچار دوباره کاری و یا انحراف از مسیر میشوند. شایسته است جنابعالی یک مرجع ملّی را برای جمع آوری اطلاعات این منابع و مراجع، در رشته های مختلف تخصصی انتخاب فرمانید تا محل رجوع همه علاقه مندان حقیقی و حقوقی و داخلی و خارجی باشد.

۴ منابع و مبانی تهیه شده، در هر رشته تخصصی و موردنیاز کشور، باید توسط کارگروههای منتخب و ذیصلاح، ارزیابی، اصلاح و تکمیل شده و برای تبیین «  سیاستها، راهبردها، راهکارها و راه حلها » در اختیار نهادهای ذیربط اجرائی قرار گیرد تا ضمن هم آهنگی و جهت گیریهای مشترک، از دوباره کاری و کارهای انحرافی جلوگیری شود و اقدام و اجرا با هویت« اسلامی – ایرانی»  در سازمانها و نهادهای مربوطه تسهیل و تسریع گردد.

-۵ در مورد مسائل تخصصی و ملّی که فاقد منابع و مبانی کافی می باشیم، توسط دستگاههای ذیربط موضوع شناسی شده و انجام تحقیقات کاربردی آن توسط کارگروه تخصصی فوق به گروههای ذیصلاح دانشگاهی و حوزوی ارجاع و بر فرآیند آن نظارت شده و در اولین فرصت در اختیار دستگاههای اجرائی قرار گیرند. تا از دوباره کاری و تحقیقات غیر اصیل جلوگیری شود.

-۶ در مباحث میان دانشی نظیر رشته ها و گرایشهای هنری، معماری و شهرسازی که در تمدن سازی نقش عمیقتر و گسترده تری دارند و متأسفانه در قرن اخیرکانون هجوم جاهلیت مدرن و رسانه های آن بوده اند، لازم است اقدامات اساسی تر، بنیانی تر و البته انقلابی تر و مجاهدانه تر صورت پذیرد و نهادهای سیاست گزار نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاههای مجری نظیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، شهرداریها، وزارت ارشاد و فرهنگستانهای مربوطه و غیره مسئولیتپذیر بوده و در این جهت پیشگام و پیش تاز باشند.

شایسته است جنابعالی در تشکیل ستادهای قرارگاهی اجرا و اقدام برای تحقق هویت » اسلامی – ایرانی « در دستگاههای فوق شخصاً نظارت مستمر داشته و نسبت به تسریع آن توصیه و تأکید بفرمائید.

با آرزوی توفیق و تائید الهی برای جنابعالی و همکاران محترم

و من الله التوفیق

جمعی از اساتید و برخی از نهادهای معماری و شهرسازی اسلامی امضا کننده بیانیه