نیرو‌های آمریکا در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی از عراق اخراج شوند
نیرو‌های آمریکا در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی از عراق اخراج شوند

ه نقل از المعلومه، «حیدر اللامی» عضو ارشد ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص لزوم خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک این کشور مطرح کرد. بر اساس این گزارش، این عضو ائتلاف دولت قانون گفت: دولت بغداد باید در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی یعنی ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی، خروج کامل […]

ه نقل از المعلومه، «حیدر اللامی» عضو ارشد ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص لزوم خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو ائتلاف دولت قانون گفت: دولت بغداد باید در سالروز شهادت فرماندهان پیروزی یعنی ابومهدی المهندس و سردار قاسم سلیمانی، خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از کشور را تضمین کند.

این مقام عراقی افزود: هیچ چیزی نمی‌تواند شهادت فرماندهان پیروزی را جبران کند و خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از عراق کمترین اقدامی است که باید انجام شود. دولت نباید ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی را بپذیرد.

وی افزود: ابومهدی المهندس به تنهایی به انداره یک وزارتخانه عمل می‌کرد. جنایتی که علیه فرماندهان پیروزی در نزدیکی فرودگاه بغداد رخ داد، تجاوزی آشکار به حاکمیت عراق بود. باید یادواره شهیدان سلیمانی و المهندس در تمامی شهر‌های عراق نصب شود.

پیشتر وبسایت آمریکایی «Counter Extremes» در خبری اعلام کرد که ٢٤٠٠ نیروی نظامی آمریکایی به بهانه آموزش نیرو‌های محلی و ارائه مشاوره در عراق همچنان باقی خواهند ماند.

در گزارش این وب سایت آمریکایی که پایگاه خبری المعلومه آن را منتشر کرده، آمده است: علیرغم اعلام ائتلاف بین المللی مبنی بر انتقال تعدادی از نیرو‌های خود از عراق به شمال آفریقا، اما ٢٤٠٠ نظامی آمریکایی همچنان به بهانه آموزش نیرو‌های محلی و ارائه مشاوره در عراق باقی خواهند ماند.

با وجود آنکه رسانه‌ها در روز‌های اخیر اعلام کردند که مأموریت رزمی ائتلاف بین‌المللی پایان یافته و خروج همه نیرو‌های این ائتلاف و تجهیزات رزمی‌اش به خارج از عراق تکمیل شده است، اما نیرو‌های مقاومت همچنان معتقدند که آمریکا با عناوین دیگری سعی در تداوم حضور در عراق را دارد.

انتهای پیام/ ۲۳۱