مکتب سلیمانی؛ مکتب شهید زیستن برای شهید شدن
مکتب سلیمانی؛ مکتب شهید زیستن برای شهید شدن

سردار شهید قاسم سلیمانی، کسی که تربیت‌شده مکتب اسلام و امام خمینی (ره) و در صف اول خط ولایت بود، به رسم «مالک‌اشتر» زیست و شهادت را در آغوش گرفت و رسم شهید زیستن وی، گواه روشنی از پیروی او از سیره حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

در سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) خیلی آدم‌ها بودند؛ اما مالک‌اشتر چیز دیگری بود، به این دلیل که وقتی شهید شد، حضرت علی (ع) فرمودند: «على مثل مالک فلتبک البواکى» (بر مردى مانند مالک باید گریه‌کنندگان بگریند).

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کسی که تربیت‌شده مکتب اسلام و امام خمینی (ره) و در صف اول خط ولایت بود، به رسم مالک‌اشتر زیست و شهادت را در آغوش گرفت و رسم شهید زیستن وی، گواه روشنی از پیروی او از سیره سید و سرور آزادگان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است؛ به‌گونه‌ای که با تجلی عملی سخن امام خمینی (ره) که فرمودند «مردم، ولی نعمت ما هستند»، پست و مقام را خوار و ذلیل کرد و پدر مهربان یتیمان و پناه دردمندان و محرومان شد.

این فرزند انقلاب با ولایتمداری خود ثابت کرد که از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی با رهبر حکیمی است که سکاندار این انقلاب است. (۱)

این محبوب قلوب، مردمی بودن، سخت‌کوشی، روحیه انقلابی، درک عمیق از حقیقت دنیا و آخرت، ارتباط با جوانان، خوش‌خویی، سادگی و صفا و از همه مهم‌تر اخلاص بی‌نظیر و روحیه استکبار و ظلم‌ستیزی‌اش، اسم رمز برانگیختگی و مقاومت در دنیای اسلام شد و لرزه بر اندام خناثان معاند زمان انداخت و نقشه‌های شوم خبیث‌ترین ظالمان را خنثی کرد.

این الگوی مبارزه و مقاومت، مکتبی که بنیان نهاد، چنان درخت تنومندی از اتحاد در محور مقاومت ایجاد کرد که پوزه دست‌ساز‌های امپریالیسم که داعیه حکومت بر عراق و شام و ایران عزیز را داشتند، به خاک مالید و آن‌ها را از صفحه روزگار محو کرد و امروز نیز دست «شیطان بزرگ» به‌طور کامل در حال قطع شدن از کل منطقه است.

به راستی که شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ سردار حاج قاسم سلیمانی بود که در تمام سالیان عمر پربرکتش، نصیب وجود مبارکش شد و این شهادت یکی از آیات قدرت الهی است که ظاهر گشت و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی: «شهید سلیمانی به هر دو حُسنین رسید؛ هم پیروز شد و هم به شهادت رسید؛ یعنی خدای متعال «کِلتَا الحُسنُیَیْن» را به این شهید عزیز داد»؛ و این تازه آغاز راه است که انتقام هنوز پابرجاست هم عوامل و هم آمرین آن باید تقاص پس دهند و کام قاتلان و جنایتکاران تلخ‌تر خواهد شد،

ان‌شاءالله.

منصور طیوری