مراسم ویژه یوم‌الله ۹ دی در تهران برگزار شد
مراسم ویژه یوم‌الله ۹ دی در تهران برگزار شد

مراسم ویژه یوم‌الله ۹ دی در میدان امام حسین (ع) تهران با حضور اقشار مختلف مردمی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

بصیرت مردم دوباره در خیابان‌های تهران تجلی یافت و میدان آیینی امام حسین (ع) بار دیگر مردان و زنانِ پیر و جوانی را دید که آمده بودند تا در «روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» با آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب، تجدید میثاق کنند.

بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۹ دی، هر چه‌قدر به ساعت ۱۴:۳۰ نزدیک می‌شدیم، شاهد حضور بیشتر مردم در میدان امام حسین (ع) بودیم؛ یکی با پلاکارد، یکی با عکس سردار دل‌ها، یکی با پرچم ایران و… خلاصه هرکسی یک‌جور آمده بود تا این پیام را به همگان برساند که «ملت ما بیدار است، از فتنه‌گر بیزار است».

مراسم ویژه یوم‌الله ۹ دی در تهران برگزار شد

میدان امام حسین (ع) تهران، علی‌رغم این‌که شاهد حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم گرامی‌داشت یوم‌الله ۹ دی امسال بود؛ اما کمتر مسئولانی را دید که در این مراسم حضور داشته باشند و علت آن هرچه هست، خدا می‌داند!

مراسم که آغاز شد و به نیمه‌های خود رسید، بعد از اجرای سرود‌های حماسی توسط نوجوانان، به میان تعدادی از مردم رفتیم تا علت حضورشان در این مراسم را از زبان خودشان جویا شویم و این‌که نظر این افراد درباره برکات یوم‌الله ۹ دی برای انقلاب اسلامی ایران چیست؟

یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم که با سربند «یا فاطمه‌الزهرا (س)» در میان جمعیت ایستاده بود، گفت: ۹ دی نشان داد که مردم ایران از اعتقادات دینی خود که اعتقاد به حضرت رسول و اهل‌بیت (ع) ایشان، خصوصاً حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است، پاسداری می‌کنند.

همچنین یکی از روحانیونی که در این مراسم شرکت کرده بود نیز گفت: دشمن پس از حماسه ۹ دی فهمید که مردم ما پای دین خود هستند و هرموقع که ببینند دین آن‌ها در خطر است در میدان حضور دارند و پیام ۹ دی به دوستان نیز این است که خوب مدیریت کرده و شفاف‌سازی کنند و مردم را از این سختی‌ها خصوصاً گرانی‌ها نجات دهند.

مراسم به زمان قرائت قطعنامه رسید و حجت‌الاسلام «سید محسن محمودی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران این قطعنامه را قرائت کرد و مردم نیز در تأیید بند‌های آن شعار «الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر» سر دادند.

از نکات مهم این قطعنامه، می‌توان به بند سوم آن اشاره کرد که در آن تأکید شده بود: فتنه آمریکایی – صهیونیستی سال ۱۳۸۸ کودتای بین‌المللی با بهره‌گیری از تجربه انقلاب‌های رنگی و تکنیک‌های جنگ نرم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود که با دست قدرت الهی، هدایت‌های حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، بصیرت، دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی ملت ایران در هم شکست.

مراسم ویژه یوم‌الله ۹ دی در تهران برگزار شد

همچنین در بند پنجم این قطعنامه نیز آمده بود: اهتمام مجدّانه مسئولین کشور، نویسندگان، خطباء و همه اصحاب هنر و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای را در جهاد روایت و تبیین و صیانت از عناصر مقاومت و ایستادگی، مکتب حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیه، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و حراست از روایت درست همه حوادث تاریخی هویت ساز و پشتوانه ساز نظام را خواهانیم. (بیشتر بخوانید)

سخنرانی حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی صادقی» نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پایان‌بخش تجمع مردمی گرامی‌داشت یوم‌الله ۹ دی در میدان امام حسین (ع) تهران بود.

وی در سخنان خود، تأکید کرد: ملت ایران ۱۲ سال قبل فتنه‌ای را خاموش کردند که طراحی آن بیش از ۱۰ سال طول کشیده بود؛ اگرچه فتنه در سال ۸۸ رخ داد، اما سال ۸۴ در سنا آمریکا عنوان شد که حکومت ایران را با نماد سبز سرنگون می‌کنیم؛ با این حال مردم این فتنه را در نهم دی تبدیل به فرصت کردند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی همچنین گفت: نهم دی تجلی ولایت‌مداری مردم در برابر توطئه‌ها بود؛ در این روز مردم ما نشان دادند چنانچه فتنه‌گران مقابل دین ما بایستند، در برابر همه دنیای آن‌ها می‌ایستند؛ لذا در فتنه‌ای که ۲۰۰ روز طول کشید، فتنه‌گران می‌خواستند در روز عاشورا تیر خلاص را به ما بزنند؛ اما نمی‌دانستند که امام حسین خط قرمز ما محسوب می‌شود. (بیشتر بخوانید)

مراسم ویژه یوم الله ۹ دی در تهران برگزار شد

مراسم ویژه یوم الله ۹ دی در تهران برگزار شد

انتهای پیام/ ۱۱۳