ضرورت اجرای قدرتمند سند راهبردی راهیان نور در استان همدان
ضرورت اجرای قدرتمند سند راهبردی راهیان نور در استان همدان

«قاسمی‌فرزاد» با بیان این‌که از مهم‌ترین مباحث در سند راهیان نور استان همدان، احیاء و انتقال ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس و دستاورد‌های آن به نسل جوان است، گفت: برش استانی سند راهبردی راهیان نور، باید به‌عنوان یک سند بالادستی، مدون‌تر و قدرتمند‌تر از گذشته اجرا شود.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان، در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به شایستگی فرموده‌اند که راهیان نور، عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان این‌که آن‌چه در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام رقم خورد، ایثار، بزرگی و عظمت بود، افزود: آن‌چه در جوانان و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس تبلور یافته بود و توانستند ارز‌ش‌های انقلاب و نظام اسلامی را حفظ کنند، روح بزرگ ملت بود.

قاسمی‌فرزاد بیان داشت: رشید‌ترین و دلیر‌ترین جوانان ما در دوران دفاع مقدس توانستند تمامیت ارضی، ارزش‌های قرآنی و اسلامی حاکم بر کشور، و همچنین از آحاد مردم به نحو احسن حفظ و حراست کنند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی در همان روز‌های آغاز انقلاب اسلامی به‌دنبال فروپاشی و تجزیه کشور ایران اسلامی بود که با شکست مواجهه شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس بزرگ‌ترین، فاخر‌ترین و ارزشمندترین سند مقاومت، پایمردی، ایستادگی و رشادت ملت سلحشور ایران است.

وی تصریح کرد: وظیفه ماست که ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ و از آن‌ها حراست کنیم و به نسل آیندگان نیز انتقال دهیم.

قاسمی‌فرزاد اظهار داشت: از مهم‌ترین مباحث در سند راهیان نور استان همدان، احیاء و انتقال ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس و دستاورد‌های آن به نسل جوان است.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید بتوانیم واقعیت‌های انقلاب اسلامی را به گونه‌های مختلف انتقال دهیم که بعد از گذشت چند نسل، جای ارزش‌ها عوض نشود.

استاندار همدان با بیان اینکه امروزه یک عده خارج‌نشین به دنبال این هستند تا چهره سیاه و اقدامات ستم‌گرانه رژیم پهلوی را روشن و مصلحانه نشان دهند، افزود: باید بتوانیم ارزش‌های واقعی دوران دفاع مقدس را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی تأکید کرد: گسترش مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان همدان در تمام سطوح در جهت شناسایی، کشف و معرفی ظرفیت‌های جدید گنجینه دفاع مقدس امری ضروری است.

قاسمی‌فرزاد بیان داشت: بسترسازی جهت تحقق، تحول‌آفرینی در برنامه‌ها و فرآیند‌های متناسب با نیاز‌ها جوانان، از جمله موضوعاتی است که سند راهبردی راهیان نور لحاظ شده‌اند.

وی با بیان اینکه وظایف و تکالیف همه دستگاه‌های اجرایی در سند راهبردی راهیان نور مشخص و تعیین شده است، افزود: مجموعه فعالیت‌ها و تلاش‌های کسانی که در چند سال گذشته، در راستای این حرکت معنوی و مقدس انجام گرفته است، جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در سطح شهرستان‌ها، فرمانداران به‌عنوان رئیس ستاد‌های شهرستانی راهیان نور، انجام وظیفه خواهند کرد، ادامه داد: از ظرفیت‌های راه‌ و شهرسازی و حوزه عمرانی شهر‌داری‌ها در راستای تحقق سند راهبردی راهیان نور استان استفاده شود.

وی تأکید کرد: برش استانی سند راهبردی راهیان نور، باید به‌عنوان یک سند بالادستی، مدون‌تر و قدرتمند‌تر از گذشته اجرا شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: باید بتوان با بسترسازی‌های لازم، کاری کرد تا شرایط اسکان و تغذیه گروه‌های مختلف راهیان نور در مناطق جنگی مناسب و مطلوب باشد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام احکام و دستورالعمل‌های مندرج در سند راهبردی راهیان نور هستند.

انتهای پیام/