مسئولان فرهنگی کشور در بازشناسی اصول جهاد و مقاومت اهتمام ورزند
مسئولان فرهنگی کشور در بازشناسی اصول جهاد و مقاومت اهتمام ورزند

مرجع عالیقدر تقلید در پیامی به همایش سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت گفت: متولیان و سیاست‌گذاران فرهنگی کشور به بازشناسی اصول و مبانی جهاد و مقاومت اهتمام بیشتری ورزند.

حضرت آیت‌الله «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع عظام تقلید، به مناسبت هفته دفاع مقدس، پیامی صادر کرد.

متن کامل این پیام که همزمان با برگزاری همایش سراسری تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در همایش استان قم قرائت شد، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
و صلی الله علی محمد و آ‌له الطیبین الطاهرین

قبل از هر چیز از برگزارکنندگان این محفل باشکوه و سراسری و حضور پیشکسوتان سال‌های حماسه و ایثار، خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان، آزادگان، ائمه محترم جمعه و جماعات، مقامات لشکری و کشوری، مسؤولان استانی و دیگر عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

این مراسم که به پاسداشت و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت برگزار می‌شود یادآور حماسه‌ای بزرگ و بی‌مانند در تاریخ معاصر است که همه آن را به عنوان دفاع مقدس می‌شناسند. در طول این دوران، سخت‌ترین تحریم‌ها بر ایران تحمیل شد، اما این تحریم‌های سخت و بی‌سابقه هرگز نتوانست خللی در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی ایجاد کند.

طلایه داران این دوران مقدس و شکوهمند پیشکسوتانی هستند که السابقون الأولون به شمار می‌آیند و بی‌تردید حماسه‌های غرورآفرین آنان در طول هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز و روشنی از تأسی و الگوپذیری از نهضت امام حسین (ع) بوده است. از این رو تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس ادای دینی به یادگاران سرافراز آن دوران پر افتخار است. درود خداوند بر آنان که توانستند از این آزمون دشوار سربلند بیرون آیند.

ضروری است که متولیان و سیاست‌گذاران فرهنگی کشور به‌ویژه مسؤولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بازشناسی اصول و مبانی این جهاد و مقاومت اهتمام بیشتری ورزند و این فرهنگ و آگاهی را به نسل‌های آینده منتقل کنند تا روحیه جهاد و دفاع و ایثارگری همیشه جاویدان و در سایه آن امنیت و آرامش پیوسته پاینده بماند.

در پایان فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک عرض نموده و یاد و خاطره همه ایثارگران، جانبازان و رزمندگان اسلام را گرامی می‌دارم و به روان پاک شهداء درود می‌فرستم و مجدداً از تمام برگزار کنندگان این همایش پرجلال و شکوه و همه حاضران تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از درگاه باری تعالی مسألت دارم.

انتهای پیام/