پیکر جانباز شهید «محسن ربانی فرد» در گلزار شهدای قم آرام گرفت
پیکر جانباز شهید «محسن ربانی فرد» در گلزار شهدای قم آرام گرفت

پیکر مطهر «محسن ربانی فرد» از جانبازان ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس، در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم تشییع و در جوار مزار جانبازان ۷۰ درصد به خاک سپرده شد.

قم، پیکر مطهر طلبه جانباز، شهید «محسن ربانی فرد» امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در قطعه جانبازان شهید گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به خاک سپرده شد.

«ربانی فرد»، از نیرو‌های بسیجی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) بود و در جبهه به عنوان نیروی تخریبچی، غواص و طلبه رزمی تبلیغی، فعالیت می‌کرد.

وی آبان سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ بر اثر اصابت ترکش، از ناحیه دو پا مجروح شد، در اسفند سال ۱۳۶۳ شیمیایی و در عملیات والفجر ۸ در بهمن ۱۳۶۴ بر اثر ترکش و موج انفجار از ناحیه جمجمه، صورت و اعصاب به درجه جانبازی ۷۰ درصد نائل شد.

«ربانی فرد» بیش از ۳۰ سال بود که در قم سکونت داشت و پس از دفاع مقدس، توانست مدرک دیپلم خود را با تحصیل در رشته انسانی در دبیرستان ایثارگران شهید زین الدین قم اخذ کند و همچنین موفق به ادامه تحصیل تا اخذ مدرک کارشناسی ارشد ادبیات عرب شد.

شهید «ربانی فرد» تا قبل از درگیری ویروس کرونا، در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) ویژه جانبازان، به تحصیل علوم دینی در سطح عالی حوزه اشتغال داشت؛ علاوه بر آن، حضور در عرصه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب از ویژگی‌های بارز آن طلبه شهید عزیز محسوب می‌شد.

این جانباز سرافراز به تازگی به همراه همسرش هر دو درگیر ویروس کرونا شدند و وی تنها چند روز پس از فوت همسر، به لقاءالله پیوست.

در مراسم تشییع و خاکسپاری ربانی فرد، حجت الاسلام «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، حجت الاسلام «حسین جوشقانیان» مسئول موسسه روایت سیره شهدا، حجت الاسلام «نارویی» مدیر بنیاد شهید منطقه یک، «محمد خامه یار» رییس ستاد اقامه نماز استان، نماینده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع)، مسئولانی از موسسات «زندگی به رنگ شهدا» و آفرینش‌های هنری «راه»، جمعی از راویان، جانبازان و همرزمان شهدا و بسیجیان پایگاه‌های ۱۴ معصوم (ع) و شهید حسینیان حضور داشتند.

انتهای پیام/