انتشار چهاردهمین چاپ کتاب «ضربت متقابل»
انتشار چهاردهمین چاپ کتاب «ضربت متقابل»

خبرگزاری رسا ـ چهاردهمین چاپ کتاب «ضربت متقابل» اثر برگزیده کتاب سال دفاع مقدس از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.   به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، چهاردهمین چاپ کتاب «ضربت متقابل»؛ اثر برگزیده کتاب سال دفاع مقدس که گلعلی بابایی و حسین بهزاد نگاشته‌اند  از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. […]

خبرگزاری رسا ـ چهاردهمین چاپ کتاب «ضربت متقابل» اثر برگزیده کتاب سال دفاع مقدس از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.
چهاردهمين چاپ کتاب «ضربت متقابل» 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، چهاردهمین چاپ کتاب «ضربت متقابل»؛ اثر برگزیده کتاب سال دفاع مقدس که گلعلی بابایی و حسین بهزاد نگاشته‌اند  از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

 

 

کتاب «ضربت متقابل» در چهارده فصل با عناوین «تدبیر تعقیب متجاوز»، «اهداف طرح عملیاتی کربلا»، «شناسایی و سازماندهی»، « تلاش‌های بازدارنده»، «ضربت متقابل»، «رخنه ناموفق»، «نبرد فطر»، «همت چاره ساز»، «انتخاب راه کار»، «مصاف با دژهای مثلثی»، «مثلث سوم»، «آخرین تمهیدات»، «واپسین تکاپو» و «ترازبندی نبرد رمضان» شکل گرفته است.

 

این کتاب به عنوان کتاب دوم کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله، درباره کارنامه عملیاتی این لشکر، در عملیات رمضان از تیر تا پایان شهریور ماه ۱۳۶۱ است.

 

کتاب اول این مجموعه نیز با عنوان «همپای صاعقه» به تشریح نقش این لشکر در دو عملیات بزرگ فتح المبین، بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) و اعزام نیروهای آن به لبنان پرداخته و در برگیرنده وقایع دی ماه۱۳۶۰ تا ت‍ی‍ر ماه ۱۳۶۱ است.

 

مقام معظم رهبری در دست نوشته‌ای بر حاشیه این کتاب آورده‌اند: «کتاب‌هایی مانند «ضربت متقابل» و «همپای صاعقه» باید کتاب‌های رایج دست کارکنان در سطح سپاه و خانواده‌هایشان باشد. این کتاب نقش فرماندهان را در جنگ برجسته می‌کند که چگونه فرماندهان سپاه و ارتش وارد صحنه دفاع مقدس شدند و عملیات‌های موفقی را انجام دادند…وظیفه فرماندهان ترویج، نشر و عرضه این کتاب‌ها به حد کافی در جامعه است.»

 

این کتاب در دوازدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده در زمینه پژوهش انتخاب شده شده بود.

 

گفتنی است کتاب «ضربت متقابل»؛ کتاب دوم کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در ۱۰۰۷ صفحه و با تیراژ ۲۵۰۰ جلد از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد./۹۹۸/د۱۰۲/ق