یادگار امام راحل در نسب و حسب
یادگار امام راحل در نسب و حسب

حجت الاسلام سید احمد خمینی  با نام شناسنامه‌ای سید احمد مصطفوی، متولد  ۳ اسفند ۱۳۲۴. وی در ۲۵ اسفند ۱۳۷۳ در ۴۹ سالگی در شهر تهران درگذشت. وی در نسب ، دومین پسر امام خمینی ، احیاگر اسلام ناب محمدی و بنیان گذار حکومت مردم سالاری اسلامی بوده ، و در سال‌های پیش و پس […]

حجت الاسلام سید احمد خمینی  با نام شناسنامه‌ای سید احمد مصطفوی، متولد  ۳ اسفند ۱۳۲۴. وی در ۲۵ اسفند ۱۳۷۳ در ۴۹ سالگی در شهر تهران درگذشت.

  • وی در نسب ، دومین پسر امام خمینی ، احیاگر اسلام ناب محمدی و بنیان گذار حکومت مردم سالاری اسلامی بوده ، و در سال‌های پیش و پس از انقلاب در سازماندهی روابط امام با مسئولان و امور انقلاب نقش مهمی داشت .
  • ایشان درحسب ( به معنی اصل، گوهر، نژاد، تبار ، بزرگی، فضیلت، بزرگواری، فضایل اکتسابی ) نیز پس از رحلت پدر در سال ۱۳۶۷ و امامت رهبر انقلاب اسلامی ، وی مطیع ایشان بود . و چنین بیان داشته است : هر کس بین اطاعت از مقام معظم رهبری و امام راحل تفاوت قائل باشد، در خط آمریکاست .
  • ایشان همچنین بیان داشته بود که : “می‌خواستند مرا در مقابل آیت الله خامنه‌ای قرار دهند توی دهانشان زدم.” که نشان از هوشیاری وی در برابر فتنه خناسان بوده و عاقبت بخیر شد . و سایرین نیز بایستی هوشیار باشند.
  • در وصیتش به فرزند خود چنین بیان داشته است : “به حسن و برادرانش اين توصيه را مي نمايم كه هميشه سعي كنند در خط رهبري حركت كنند و از آن منحرف نشوند كه خير دنيا و آخرت در آن است و بدانند كه ايشان موفقيت اسلام و نظام و كشور را مي خواهند. هرگز گرفتار تحليل هاي گوناگون نشوند كه دشمن در كمين است .”
  • “امروز بايد در كنار نظاممان پشت سر رهبري قرار بگيريم. رهبر ما شاگرد امام است. رهبر ما از چهره‌هاي شناخته شده انقلاب كه ساليان سال در زندان‌هاي رژيم سفاك پهلوي به سر برده.هيچكس حق شكستن حريم رهبري را ندارد. حرمت رهبري نظام اسلامي، از اصول خدشه ناپذير انقلاب اسلامي ماست. همه بايد به دستورات رهبري عمل كنند.”

آن مرحوم حقیقتا یادگار نسبی و عملی امام راحل بودند . روحش شاد و با اجدادش محشور باد .

 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی